ŚWIAT WYWIADU I TAJNYCH SŁUŻB. Katastrofa samolotu IŁ-76.
Witam Państwa. Całkiem niedawno media krajowe i zagraniczne obiegła informacja ,filmy oraz zdjęcia z katastrofy lotniczej rosyjskiego samolotu IŁ-76 która miała miejsce w 24.01.2024 w okolicach Biełgorodu. Wokół tej katastrofy powstało wiele kontrowersji oraz sprzecznych informacji. Sprawę postanowiła zweryfikować i przeanalizować międzynarodowa społeczność OSINT. Przypomnijmy najpierw to co wszyscy Państwo oraz internauci widzieli w mediach .
https://twitter.com/propeertys/status/1750113968541011997/video/1
Proszę zwrócić uwagę na poniższy filmik…
Mówiło się że w samolot przewoził nie tylko rakeity S-300 ale co jest istotne grupę jeńców ukraińskich. Oczywiście do dyskusji włączyły się zarówno Rosja jak i Ukraina…
Jak było naprawdę ? Kto ma rację w tej konkretnej sytuacji ? Czy można zweryfikować i poddać analizie wszystkie ,dostępne informacje ? Czy w tym zdarzeniu są zamieszane służby specjalne a jeśli tak to jakiego państwa ?
Oczywiście najpierw wszystkie siły należy włożyć w ustalenie bardzo dokładnej geolokalizacji miejsca katastrofy którą przeprowadził jeden z analityków OSINT zaznaczając wszystkie możliwe miejsca które moga być charakterystyczne co pozwala na ustalenie bardzo dokładnej lokalizacji miejsca katastrofy samolotu.
Lokalizacja punktu widzenia: Yablonovo (Яблоново), obwód białogrodzki, Rosja . Satelitarny koordynat : 50.85293, 37.3600. www.google.com/maps/place/50°51’10.6″N+37°21’36.2″E/@50.8529444,37.3600556,487m/data=!3m2!1e3!4b1!4m4!3m3!8m2!3d50.8529444!4d37.3600556?entry=ttu
Szczególne zainteresowanie analityków OSINT wzbudził ostatni przedstawiony przez mnie filmik…
Analityk @Dmojavensis przeprowadził niezwykle ciekawe śledztwo łącznie z analizą dźwięku z nagrania wideo katastrofy które ujawnia lokalizację katastrofy (na podstawie opóźnienia dźwięku/światła): ~50,888, 37,340 . Prawdopodobnie doszło do eksplozji w ciągu pierwszych ~0,3 sekundy od katastrofy.
Ewidentnie też samolot tracił części/rozpadał się już na krótko przed katastrofą, co widać na filmie (co widać na filmie o wyższej jakości pobranym bezpośrednio z Telegramu : https://t.me/astrapress/46766…
Dodatkowo kierunek w stronę widocznej na filmie chmury dymu można określić na podstawie dokładnej geolokalizacji.
Analityk @neonhandrail zlokalizował dym z katastrofy rosyjskiego Ił-76. Przybliżony punkt ~ 50.886907, 37.270899 z Korotkoe, obwód Biełgorod, Rosja.
Lokalizacja katastrofy określona powyżej na podstawie analizy opóźnienia światła/dźwięku jest również zgodna z lokalizacją dymu powstałego po katastrofie, widocznego na zdjęciach i filmach z mediów społecznościowych. Prędkość naziemną Ił-76 tuż przed katastrofą oszacowaliśmy (w przybliżeniu) na ~200 m/s (720 km/h). To przekracza najlepszy przypadek IL-76 (MD) VNE (nigdy nie przekraczaj prędkości) na poziomie gruntu (uwaga: nie znamy dokładnej prędkości lotu, ale wiatr osiągał < 30 km/h na wysokości 100 m https://ventusky.com/?p=50.89;37.34;7&l=wind-100m&t=20240124/0900…
Mamy też dokładną lokalizację katastrofy na podstawie nagrania z drona:
Powyżej prosiłem Państwa o zwrócenie szczególnej na jeden z filmików… Rosja https://t.me/sledcom_press/11284… opublikowała film bez daty ani nie bez możliwości ustalenia jego metadanych -rzekomo przedstawiający ukraińskich jeńców wojennych wchodzących na pokład samolotu wariantu Ił-76. Dzięki analizom Benjamina Pitteta @COUPSURE oraz @Dmojavensis już wiadomo że filmik ten został nakręcony na rosyjskim lotnisku wojskowym Czkałowski w Moskwie. Geolokalizacja POV ~ 55.89166, 38.05323
Dodatkowy dowód na to, że POV (~ 55.89166, 38.05323) to wieża kontrolna lotniska.
Jedna dodatkowa uwaga na temat filmu: Tu-154 (prawy dolny róg, czerwony prostokąt) zniknął w drugiej części filmu po cięciu = > , co może pomóc w ostatecznym datowaniu filmu. Uwaga: aby zredukować szumy obrazu wideo, wzięto średnią ze wskazanych klatek.
Tak na marginesie jest jeszcze sprawa innego samolotu który odlatuje z tego wojskowego lotniska o czym pisze analityk OSINT –@OAlexanderDK a mianowicie Tu-154M pasujący do samolotu, który znika w przekroju a wylatuje z bazy lotniczej Czkałowski w dniu 24 stycznia około godziny 10:00 czasu moskiewskiego….
Inny analityk @KyleJGlen pokazując grafiki innych lotów z tego lotniska zwraca uwagę że te loty były też wykonywane 23, 21, 18 i 17 stycznia…. Chodzi mianowicie o RA-85426, który poleciał 17-go, ma taką samą antenę grzbietową jak RA-85686, co również widać na filmie.
Kolejna obserwacja jest taka, że (domniemany wypadek a/ c) RF-86868 zgłosił przekroczenie punktu orientacyjnego LINRU / Lima India November Romeo Uniform / w pobliżu Tuły na FL270 o godzinie 10:20 moskiewskiego (7:20z) na współrzędnych https://x.com/olga_pp98/status/1750407377830957270?s=20… –54°20’44″N, 38°14’19″E a więc jest to prawie 200 km od wojskowego lotniska Czkałowski… Ledwo wystarczająca ilość czasu. gdyby wystartował zaraz za Tu-154. Jest jeszcze jedna rzecz, która znika po przecięciu, ale nie wiadomo co to jest. Czy jest to artefakt obrazu, czy rzeczywisty obiekt choć mogą to być konkretne światła wyłączają się w pewnym momencie dnia ponieważ widać także zmianę balansu bieli, z zmierzchu na światło dzienne .
Poniżej aktualizacja odlotów z bazy lotniczej Czkalowski o… https://youtu.be/RkwRBcl9oMo?si=C92vxB30YCqQ5c-3… przez @YouTube
30.01.2024.
Miejsce katastrofy rosyjskiego samolotu Ił-76 w pobliżu obwodu #Yablonovo , #Belgorod . Wyrwa ma długość ~450 metrów. Zdjęcia wykonane przez #Landsat -8/9 13 stycznia i dzisiaj.
Miejsce katastrofy rosyjskiego samolotu Ił-76 w pobliżu obwodu #Yablonovo , #Belgorod . Blizna ma długość ~450 metrów. Zdjęcia wykonane przez #Landsat -8/9 13 stycznia i dzisiaj. Koordynaty – ~ 50.89286, 37.34004.
To na razie tyle informacji przedstawionej w oparciu o analizy OSINT. Jeśli pojawią się kolejne informacje to blog będzie na bieżąco aktualizowany. Tradycyjnie zapraszając Państwa na moją stronę informacyjną mirekszczerba.pl szczególnie do zakładki „NEWSROOM” / NEWSROOM – Świat Wywiadu i Tajnych Służb (mirekszczerba.pl) ,dziękuję i zapraszam na kolejny blog z cyklu „ŚWIAT WYWIADU I TAJNYCH SŁUŻB”. Mirek Szczerba.
You must be logged in to post a comment.