Media Społecznościowe. Aplikacje dla Twittera.
Witam Państwa.
Ponieważ cieszący się ogromnym zainteresowaniem mój, rzeczywiście \”wielki\” jeśli chodzi o zawartość tekstową – blog z cyklu \”Biały Wywiad. Techniki śledcze . OSINT \” był napisany w 2020 a więc 3 lata temu to jednak pojawiło się sporo nowych aplikacji choćby do analizy poszczególnych platform w mediach społecznościowych które najbardziej wszystkich interesują dlatego postanowiłem napisać 4 blogi dotyczące Twittera, Facebooka, Instagrama oraz portalu Linkedin będące swego rodzaju \”aktualizacjami \”a które już uwzględniają wszystkie najnowsze programy które mogą się przydać na co dzień internautom czy dziennikarzom śledczym.
Oczywiście w każdym z tych trzech blogów będzie link do mojej pierwszej publikacji dotyczącej OSINT aby łatwiej było Państwu \”nawigować\” a wszystkie 4 blogi tworzyły mam nadzieję ciekawą całość.
👇
Biały Wywiad . Techniki śledcze. #OSINT. – Source Intelligence (wpcomstaging.com).
Platforma medialna TWITTER mimo licznych \”zawirowań\” personalno-właścicielskich oraz wprowadzeniem licznych zmian w działaniu tego portalu nadal jeszcze mam nadzieję że długo będzie najszybszym medium informacyjnym generującym wiadomości z których korzystają przede wszystkim użytkownicy Facebooka dlatego właśnie od tej platformy medialnej rozpoczynam cykl moich 3 blogów.
Zasadniczo Twitter jest publiczną, działającą w czasie rzeczywistym i globalną siecią komunikacyjną. Od 2006 roku ewolucja Twittera jest napędzana zarówno przez wzorce użytkowania i konwencje użytkowników, jak i nowe funkcje i ulepszenia produktów. Jeśli używamy danych z Twittera do badań historycznych, zrozumienie osi czasu / TL / jest ważne dla pojawienia się interesujących tweetów z archiwum danych.
Twitter stał się kompleksową platformą komunikacyjną.
Platforma z kompletnym zestawem interfejsów API.
API zawsze były filarem sieci Twitter.
Kiedy tweety z geotagowaniem / ustalanie geolokalizacji / zostały po raz pierwszy wprowadzone w 2009 r., Zostały udostępnione za pośrednictwem Geo API (a później możliwość \”geotagowania\” Tweeta została zintegrowana z interfejsem użytkownika Twitter.com). Obecnie interfejsy API Twittera napędzają sieć komunikacyjną, która stała się źródłem najświeższych wiadomości i dzielenia się informacjami.
Twitter udostępnia dwa historyczne interfejsy API, które zapewniają dostęp do każdego publicznie dostępnego Tweeta:
👇
Interfejs API wyszukiwania pełnego archiwum.
Oba interfejsy API zapewniają zestaw operatorów używanych do wysyłania zapytań i zbierania interesujących tweetów. Operatory te dopasowują różne atrybuty związane z każdym tweetem, setki atrybutów, takich jak treść tekstowa Tweeta, nazwa konta autora i linki udostępnione w Tweecie. Tweety i ich atrybuty są kodowane w formacie JSON, popularnym formacie wymiany danych opartym na tekście. Tak więc wraz z wprowadzeniem nowych funkcji pojawiły się nowe atrybuty JSON i zazwyczaj wprowadzono nowe operatory interfejsu API, aby dopasować te atrybuty.
Użytkownicy Twittera organicznie wprowadzili nowe, a teraz fundamentalne wzorce komunikacji do sieci Twitter. Przełomowym przykładem jest hashtag, obecnie prawie powszechnie używany we wszystkich sieciach społecznościowych. Hashtagi zostały wprowadzone jako sposób organizowania rozmów i tematów. W sieci z setkami milionów wiadomości dziennie kluczowe są narzędzia do znajdowania interesujących tweetów, a hashtagi stały się podstawową metodą. Wkrótce po tym, jak wzrosło użycie hashtagów, otrzymały one oficjalny status i wsparcie od Twittera. Ponieważ hashtagi stały się obiektem \”pierwszej klasy\”, oznaczało to wiele rzeczy. Oznaczało to, że hashtagi stały się klikalne/przeszukiwalne w Twitter.com interfejsie użytkownika. Oznaczało to również, że hashtagi stały się członkiem rodziny podmiotów Twittera, wraz z @mentions, dołączonymi mediami, symbolami giełdowymi i udostępnionymi linkami. Jednostki te są wygodnie kodowane we wstępnie przeanalizowanej macierzy JSON, co ułatwia programistom ich przetwarzanie, skanowanie i przechowywanie.
Retweety są kolejnym przykładem konwencji opartych na użytkownikach, które stają się oficjalnymi obiektami. Retweetowanie pojawiło się jako sposób \”przekazywania\” treści innym. Zaczęło się od ręcznego procesu kopiowania / wklejania Tweeta i poprzedzania go wzorcem \”RT @\”. Proces ten został ostatecznie zautomatyzowany za pomocą nowego przycisku Retweet, wraz z nowymi metadanymi JSON.
Tak narodził się \”oficjalny\” Retweet. / RT /
Inne przykłady obejmują \”wzmianki\”, udostępnianie multimediów i linków internetowych oraz udostępnianie lokalizacji w swoim Twitterze. Każdy z tych wzorców użytkowania zaowocował nowymi twitter.com .
Funkcje interfejsu użytkownika, nowe obsługujące JSON, a tym samym nowe sposoby dopasowywania tweetów. Wszystkie te podstawowe atrybuty spowodowały, że operatorzy PowerTrack są do nich dopasowywani.
Metadane, zmienność, aktualizacje i wartość Tweetów
Podczas gdy wiadomości na Twitterze mogą mieć do stałej liczby znaków, opis JSON Tweeta składa się z ponad 100 atrybutów. Atrybuty, takie jak kto, kto opublikował, o której godzinie, czy jest to oryginalny tweet czy retweet, oraz szereg obiektów pierwszej klasy, takich jak hashtagi, wzmianki i udostępnione linki. Dla konta, które zostało opublikowane, istnieje obiekt Użytkownik (lub Aktor) z różnymi atrybutami, które udostępniają profil użytkownika i inne metadane konta. Profile zawierają krótki opis biograficzny, lokalizację domu (dowolny tekst), preferowany język i opcjonalny link do strony internetowej.
Niektóre metadane konta nigdy się nie zmieniają (np. numeryczny identyfikator użytkownika i data utworzenia), niektóre zmieniają się powoli w czasie, podczas gdy inne atrybuty zmieniają się częściej. Ludzie zmieniają pracę i przeprowadzają się. Firmy aktualizują swoje informacje. Podczas zbierania historycznych tweetów ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób niektóre metadane są takie, jak w przypadku tweetowania, a inne metadane są takie, jak w momencie przesyłania zapytania.
W przypadku wszystkich historycznych interfejsów API opis profilu użytkownika, nazwa wyświetlana i atrybuty \”strona główna\” profilu są aktualizowane do wartości z czasu zapytania.
Przejedzmy więc od razu do konkretów.
Do tej pory z Twitterem były powiązane następujące aplikacje i programy / poniżej linki /
👇
CSEs: Wyszukiwanie na Twitterze
Narzędzia niestandardowe Twittera
Katalog osób na Twitterze
Profil
- Bioischanged.com Powiadomienie o zmianie bio
- Pierwszy Tweet przez Labnol
- pierwsze \”ćwierkanie\” na Twitterze
- Followerwonk.com
- Klear.com Responsywność
- Keyhole.co Stan profilu ogólnego
- Tweepz.com
- Tweettunnel.info obserwujących
- Tweeterid.com pobierz identyfikator użytkownika
- Twopcharts.com pobierz identyfikator użytkownika
- Twtrland.com
- Wyszukiwanie w witrynie Google
Test profilu: e-mail, telefon, nazwa użytkownika
Tweety w czasie rzeczywistym
- Hashplug.com Tweety w wyszukiwarce Google
Historyczne tweety
- MyTopTweet.com
- Snapbird.org
- Riffle ( Riffle ) Analiza Twittera
- Twaybackmaszine ( Twaybackmachine )
Tweety z obrazami
Wyszukiwanie obrazów i filmów
Tweety z linkami
- Twitter.com Wyszukiwanie zaawansowane
- Twitter.com Wyszukiwanie zaawansowane z zakresem dat
Tweety / lokalizacja/
- Echosec.net
- Geofeedia.com
- Geosocialfootprint.com
- InternetAWACS
- Tweetpaths.com
- Twitter: Wyszukiwanie według geokodu
- Twitterfall.com
Hasztagi
- Hshtags.com
- Hashtags.org
- Convoflow.com
- Twubs.com
- Keyhole.co
- Hashatit.com FB, Twitter, Instagram, Pinterest hashtags
- Ritetag.com Hashtagi według najlepszych kombinacji
- Ritetag.com statystyki hashtagu
- Tagboard.com Wyszukiwanie tagów wizualnych na Twitterze, Instagramie
Śledzenie słów kluczowych i postów
- Conweets.com
- Warble.co alert słowa kluczowego przez e-mail
Kanał RSS na Twitterze
- Twitrss.me Zmiana nazwy konta użytkownika dla utworzenia kanału RSS
- Queryfeed.net generator RSS
- Anthonyhayes.me generator RSS
Wizualizacja
Archiwum Twittera
Twitter Vine – filmy
Twitter jak każda platforma cyfrowa posiada metadane które mogą zawierać wiele informacji, na przykład to, co jest zawarte w jednym tweecie:
- główny obiekt tweeta, w tym,
- treść tweeta,
- lokalizacja tweeta została wysłana z,
- rodzaj urządzenia użytego do wysłania tweeta (telefon, strona internetowa itp.),
- czas jego wysłania,
- identyfikator tweeta (z którego wynika jego adres URL),
- linki, hashtagi, zdjęcia i wzmianki,
- mini-profile każdego z wymienionych,
- adresy URL zdjęć (a więc w zasadzie treść),
- miejsca, z którymi tweet jest powiązany, oraz
- profil użytkownika
- nazwa
- najnowszy tweet,
- zdjęcie profilowe, tło i baner,
- lokalizacja.
Aplikacje mobilne Twitter.com i Twitter obsługują dodawanie zdjęć i filmów do tweetów, klikając przycisk i przeglądając galerie zdjęć. Teraz, gdy są one zintegrowane jako pierwszorzędne działania, filmy i zdjęcia udostępniane w ten sposób są określane jako media \”natywne\”.
Wiele operatorów zapytań pracuje z tymi \”natywnymi\” zasobami, w tym , i . Będą one pasować tylko do treści multimedialnych, które zostały udostępnione za pośrednictwem funkcji Twittera. Aby dopasować się do innych multimediów hostowanych poza platformą Twittera, użyj operatorów, które pasują do metadanych adresów URL.has:videoshas:imageshas:media
Zanim więc zagłębimy się w szczegóły produktu Historical PowerTrack i Full-Archive Search, przyjrzyjmy się, jak Twitter, jako produkt i platforma, ewoluował w czasie.
Oś czasu platformy medialnej Twitter / TL – Time Line /
Większość z tych aktualizacji Twittera w jakiś sposób zasadniczo wpłynęła na zachowanie użytkowników, zawartość Tweet JSON, operatorów zapytań lub wszystkie trzy.
Patrząc na Twittera jako platformę API, następujące zdarzenia w pewien sposób wpłynęły na ładunki JSON, które są używane do kodowania tweetów. Z kolei te szczegóły JSON wpływają na to, jak historyczne API Twittera pasuje do nich.
Należy pamiętać, że ta lista osi czasu jest dokładna choć muszę przyznać szczerze że jest nie jest wyczerpująca.
Zobaczmy jak \”technologicznie\” zmieniał się Twitter
2006
- Październik
- @replies staje się konwencją.
- $cashtags pojawiają się po raz pierwszy, ale używanie do wzmianek giełdowych nie stało się powszechne aż do początku 2009 roku. $Cashtags stał się linkiem, który można kliknąć/przeszukiwać w czerwcu 2012 r.
- Listopad – wprowadzenie ulubionych.
2007
- Styczeń – @replies stać się obiektem pierwszej klasy z przyciskiem odpowiedzi interfejsu użytkownika z metadanymi.
in_reply_to
- Kwiecień – Retweety stają się konwencją.
- Sierpień – #hashtags staje się podstawowym narzędziem wyszukiwania i organizowania tweetów.
2009
- Luty – $cashtags stać się powszechną konwencją do omawiania symboli giełdowych.
- Maj – Wprowadzono retweet \”beta\” z \”Via @\” poprzedzonym treścią Tweeta.
- Czerwiec – wprowadzenie zweryfikowanych kont.
- Sierpień — przesyła dalej obiekt pierwszej klasy ze wzorcem \”RT @\” i nowymi metadanymi.
retweet_status
- Październik – Uruchomiono funkcję listy.
- Listopad- Uruchamia się interfejs API geotagowania , zapewniając użytkownikom pierwszą metodę udostępniania lokalizacji tweetów za pośrednictwem aplikacji innych firm.
2010
- Czerwiec – Twitter wprowadza do tagowania geograficznego Tweety.
- Sierpień – Uruchamiany jest przycisk Tweet dla stron internetowych. Ułatwiono udostępnianie linków.
2011
- Maj – Wprowadzono przycisk Obserwuj, ułatwiający śledzenie kont powiązanych ze stronami internetowymi.
- Sierpień – wprowadzenie rodzimych zdjęć.
2012
- Czerwiec – $Cashtags staje się klikalnym/przeszukiwalnym linkiem.
2014
- Marzec- Obsługa tagowania zdjęć i do czterech zdjęć.
- Wprowadzono metadane Twittera.
- Kwiecień – emotikony są natywnie obsługiwane w interfejsie użytkownika Twittera. Emotikony były powszechnie używane w tweetach od co najmniej 2008 roku.
2015
- Kwiecień – Zmiana w projekcie interfejsu użytkownika \”post Tweet\” na Twitterze powoduje, że mniej tweetów jest oznaczanych geograficznie.
- Październik- Wprowadzenie ankiet na Twitterze. Sondaże pierwotnie popierały dwie opcje z 24-godzinnym okresem głosowania. W listopadzie Polls zaczął popierać cztery opcje z okresem głosowania od 5 minut do siedmiu dni. Metadane ankiety udostępnione (tylko wzbogacony format natywny) w lutym 2017 r.
2016
- Luty- Przeszukiwalne pliki GIF natywnie hostowane w Tweet Compose.
- Maj- \”Zrobić więcej z 140\” (dmw140) ogłosił, przedstawiając plany nowych sposobów obsługi Odpowiedzi i załączonych mediów w odniesieniu do 140-znakowej wiadomości Tweeta.
- Czerwiec- Natywna obsługa wideo
- Czerwiec – Cytowane retweety są ogólnie dostępne.
- Czerwiec- Wprowadzono naklejki do dodawania do zdjęć.
- Wrzesień- Wprowadzono \”natywne załączniki\” z końcowym adresem URL nieliczonym do 140 znaków (\”dmw140, część 1\”).
2017
- Luty – metadane ankiety na Twitterze zawarte w metadanych Tweeta (tylko wzbogacony format natywny).
- Kwiecień- \”Odpowiedzi uproszczone\” Wprowadzono z odpowiedziami na konta nieliczonymi do 140 znaków (\”DMW140, część 2\”).
2018
- Maj- Aktualizacje RODO user.time_zone ustawione na null, user.utc_offset ustawione na null user.profile_background_image_url ustawione na wartość domyślną
- Czerwiec – Aktualizacja Zmiany formatowania tweetów
2022
- 29 września – możliwość edytowania tweetów została wprowadzona do małej grupy testowej. Edytowane metadane Tweet są dodawane do obiektu Tweet w stosownych przypadkach. Obejmuje to obiekty edit_history i edit_controls. Te metadane nie zostaną zwrócone w przypadku tweetów, które zostały utworzone przed dodaniem funkcji edytowalnych. Brak powiązanych operatorów dla tych metadanych. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak działają zmiany w Tweetach, Edytowanie podstaw tweetów.
Informacje na osi czasu mogą również pomóc w lepszej interpretacji otrzymanych danych Tweeta. Załóżmy, że badamy udostępnianie treści dotyczących Letnich Igrzysk Olimpijskich 2008 i 2012. Jeśli zastosujemya tylko operator do dopasowania w retweetach, żadne dane nie będą pasować w 2008 roku. Jednak w 2012 roku prawdopodobnie będą miliony Retweetów. Z tego potencjalnie można błędnie wywnioskować, że w 2008 roku Retweety nie były konwencją użytkowników lub że po prostu nikt nie retweetował o tych igrzyskach. Ponieważ retweety przesłane dalej stały się obiektem pierwszej klasy w 2009 r., należy dodać klauzulę reguły, aby ułatwić ich identyfikację w 2008 r
is:retweet”RT @”
Jeśli chodzi o pisanie filtrów, jednym z ważnych wniosków jest to, że metadane, które dopasowują operatorzy, mają daty \”urodzenia się\”. Jeśli utworzymy filtr z operatorem, który działa na metadanych wprowadzonych po opublikowaniu tweeta to otrzymamy fałszywy wynik. Załóżmy na przykład, że interesują nas wszystkie tweety, w których jest mowa o \”śniegu\” i udostępnia film. Jeśli utworzymy regułę z operatorem, która dopasowuje tweety z tzw natywnymi filmami, klauzula ta nie będzie pasować do żadnych tweetów sprzed 2015 r.
Niektóre metadane, takie jak identyfikatory numeryczne kont na Twitterze, istnieją od pierwszego dnia (i są przykładem metadanych konta, które nigdy się nie zmieniają). Inne metadane zostały wprowadzone dopiero długo po rozpoczęciu działalności Twittera w 2006 roku. Przykłady wprowadzanych nowych metadanych obejmują metadane Retweets, lokalizacje tweetów, tytuły i opisy adresów URL oraz \”natywne\” media. Poniżej znajdują się niektóre z najczęstszych typów atrybutów Tweeta, na które zasadniczo wpłynęły te aktualizacje platformy Twitter.
Zachowanie filtrowania/dopasowywania zależy w większości przypadków od tego, który historyczny interfejs API Tweet jest używany. Aby określić, który produkt najlepiej pasuje do naszych analiz czy badań i przypadków użycia, poniższe szczegóły atrybutów zawierają ogólne informacje o produkcie.
has:videos
Jednak udostępnianie filmów było powszechne na Twitterze na długo przed 2015 rokiem. Wcześniej użytkownicy udostępniali linki do filmów hostowanych gdzie indziej, ale w 2015 roku Twitter zbudował nowe funkcje \”udostępniania wideo\” bezpośrednio na platformie. Aby znaleźć te wcześniejsze tweety, dołączamy klauzulę reguły, taką jak :
url:”youtube.com”
Uwaga: w przypadku interfejsów API wyszukiwania istnieje kilka przykładów \”zasypywania\” metadanych podczas przebudowywania indeksu. Dobrym przykładem są $cashtags, które stały się szeroko stosowane do dyskusji na temat symboli giełdowych w 2009 roku. Po wprowadzeniu operatora $cashtag w 2015 r. indeks wyszukiwania został przebudowany, a w trakcie tego procesu jednostka symboliczna została wyodrębniona ze wszystkich treści Tweetów, w tym na początku 2006 r.
Ponieważ w swojej istocie Twitter jest globalnym kanałem komunikacji w czasie rzeczywistym, badania z danymi Tweeta zwykle kładą nacisk na to, kto się komunikuje. Często warto wiedzieć, gdzie użytkownik Twittera dzwoni do domu. Często wiedząc, że biografia konta zawiera wzmianki o zainteresowaniach i hobby, możesz prowadzić do interesujących tweetów. Bardzo często chce się słuchać tweetów z interesujących kont. Atrybuty profilu są kluczowe dla wszystkich tych przypadków użycia.
Każde konto na Twitterze ma profil, który zawiera metadane, takie jak @handle na Twitterze, nazwa wyświetlana, krótka biografia, lokalizacja domu (dowolny tekst wprowadzony przez użytkownika), liczba obserwujących i wiele innych. Niektóre atrybuty, takie jak numeryczny identyfikator użytkownika i data utworzenia konta, nigdy się nie zmieniają. Inne zwykle zmieniają się z dnia na dzień, z tygodnia na tydzień lub z miesiąca na miesiąc, takie jak liczba opublikowanych tweetów oraz liczba obserwowanych kont i obserwujących. Inne atrybuty konta również mogą się zmienić w dowolnym momencie, ale zmieniają się rzadziej: nazwa wyświetlana, lokalizacja domu czy biogram.
JSON dla każdego Tweeta zawiera metadane profilu konta autora Tweeta. Jeśli jest to Retweet, zawiera również metadane profilu konta, które opublikowało oryginalny Tweet.
Zmienność metadanych profilu Tweeta zależy całkowicie od użytego produktu historycznego. Interfejsy API wyszukiwania wyświetlają historyczne tweety z ustawieniami profilu w momencie pobierania. W przypadku historycznego programu PowerTrack profil jest taki, jak w momencie opublikowania tweeta, z wyjątkiem danych sprzed 2011 r. W przypadku tweetów starszych niż 2011 metadane profilu odzwierciedlają profil z września 2011 roku.
Oryginalne tweety i retweety
Retweety są kolejnym przykładem konwencji opartych na użytkownikach, które stają się oficjalnymi obiektami. Retweetowanie pojawiło się jako sposób \”przekazywania\” treści innym. Zaczęło się od ręcznego procesu kopiowania / wklejania Tweeta i poprzedzania go wzorcem \”RT @\”. Proces ten został ostatecznie zautomatyzowany za pomocą nowego przycisku Retweet, wraz z nowymi metadanymi JSON. Narodził się \”oficjalny\” Retweet, a akcja retweetowania stała się pierwszorzędnym wydarzeniem Tweet. Wraz z nowym przyciskiem Retweet wprowadzono nowe metadane, takie jak pełny ładunek oryginalnego Tweeta.
To, czy tweet jest oryginalny, czy udostępniony, jest powszechnym \”przełącznikiem\” filtrowania. W niektórych przypadkach potrzebna jest tylko oryginalna treść. W innych przypadkach zaangażowanie Tweeta ma pierwszorzędne znaczenie, więc kluczowe są retweety. Operator PowerTrack umożliwia użytkownikom uwzględnianie lub wykluczanie retweetów przesłanych dalej. W przypadku pobierania danych sprzed sierpnia 2009 r. użytkownicy muszą mieć dwie strategie dopasowywania dalej (lub niedopasowania). Przed sierpniem 2009 r. sama wiadomość na Twitterze musi zostać sprawdzona, przy użyciu dokładnego dopasowania fraz, pod kątem dopasowań we wzorcu \”@RT\”.
is:retweetis:retweet
Język, w którym napisany jest Tweet, leży we wspólnym interesie. Język Tweeta może pomóc w wywnioskowaniu lokalizacji Tweeta i często do analizy lub wyświetlania potrzebny jest tylko określony język. (Profile na Twitterze mają również preferowane ustawienia języka).
W przypadku filtrowania według klasyfikacji językowej Tweeta, historycznych produktów Twittera (Interfejs API wyszukiwania i Historyczny PowerTrack) są zupełnie inne. Kiedy archiwum wyszukiwania zostało zbudowane, wszystkie tweety zostały zapełnione klasyfikacją języka Twittera. Dlatego Operator jest dostępny dla całego archiwum Tweetów. Dzięki historycznej usłudze PowerTrack metadane klasyfikacji języków Twittera są dostępne w archiwum od 26 marca 2013 r.
lang:
Tweety z odniesieniami geograficznymi
Możliwość określenia, gdzie tweet został opublikowany (tj. Odniesienia geograficzne) jest ważna dla wielu przypadków użycia. Istnieją trzy podstawowe metody georeferencyjnego Tweetów:
- Odniesienia geograficzne w wiadomości na Twitterze
- Tweety oznaczone geograficznie przez użytkownika.
- Lokalizacja \”domowa\” profilu konta ustawiona przez użytkownika
Jeśli geo-odniesienie jest kluczem do naszego przypadku użycia, powinniśmy zapoznać się z :
👇
Fltrowanie tweetów według lokalizacji
Odniesienia geograficzne w wiadomości na Twitterze
Dopasowywanie odniesień geograficznych w wiadomości na Twitterze, są najtrudniejszą metodą, ponieważ zależy od lokalnej wiedzy, jest opcją dla całego archiwum Tweeta. Oto przykładowy geo -referencyjny mecz z 2006 roku dla obszaru San Francisco oparty na filtrze tzw \”złotej bramy\”:
Wszyscy użytkownicy Twittera mają możliwość ustawienia lokalizacji swojego profilu, wskazując swoją lokalizację domową. Miliony użytkowników Twittera dostarczają tych informacji, a to znacznie zwiększa ilość geodanych w Twitter Firehose. Te metadane lokalizacji są nieznormalizowanym, generowanym przez użytkownika ciągiem znaków o dowolnym kształcie.
Podobnie jak w przypadku Tweet geo, metody dopasowywania i dostępne okresy zależą od używanego historycznego interfejsu API. Historyczna funkcja PowerTrack umożliwia użytkownikom wypróbowanie własnego dopasowania niestandardowego dla tych ciągów znaków o dowolnych kształtach.
Aby ułatwić ten proces, Twitter zapewnia również Wzbogacanie profilu geograficznego , który wykonuje geokodowanie tam, gdzie to możliwe, dostarczając znormalizowane metadane
Użyteczne linki :
👇
Historyczne metadane PowerTrack i oś czasu filtrowania | Dokumenty | Platforma deweloperska Twitter
- Informacje dotyczące interfejsu API oraz wyszukiwania pełnego archiwum oraz jego metadanych i osi czasu filtrowania
- Wybieranie między historycznymi interfejsami API PowerTrack i pełnymi archiwalnymi interfejsami API wyszukiwania
Interpretowanie metadanych na Twitterze – Aware Online Academy (aware-online.com)
Meta tagi mediów społecznościowych: kompletny przewodnik | •
Dane Exif na zdjęciu z Twittera i Instagrama (exiftool.org)
Pozyskiwanie oparte na metadanych w usłudze Synapse z Delta Lake – Microsoft Community Hub
nowe metadane dla tweetów (twitter.com)
These Amazing Twitter Metadata Visualizations Will Blow Your Mind (fastcompany.com)
Dla osób które mają większą wiedzę informatyczną do analizy metadanych z Twittera najbardziej przydatny jest program PYTHON / zainteresowanym porzucam link z pdf /
👇
Dla analizy metadanych tweetów również z wykorzystaniem aplikacji PYTHON może być przydatny ten link .
👇
Pobieranie metadanych z Twittera | Api Reference (mention.com)
Kolejną ważną sprawą jest ustalenie geolokalizacji z której został wysłany tweet mimo że ta funkcja jest od razu nieaktywna ze względu prywatność użytkownika.
Interfejs API wyszukiwania na Twitterze ma parametr geokodowania, który można przekazać w celu wyszukiwania tweetów. W przypadku parametru geokodu należy określić szerokość, długość i promień (mi lub km). Można stworzyć wiele takich \”kręgów\”, które obejmują wszystkie obszary zainteresowania w wymaganej szczegółowości. Co ciekawe, Twitter \”zwraca\” tweety w danym kręgu, używając własnych wewnętrznych metod geolokalizacji tweetów. Twitter używa kombinacji współrzędnych urządzenia / GPS, lokalizacji profilu podanej przez użytkownika lokalizacji sieci / adresu IP w celu określenia tweetów, które pasują do parametru wyszukiwania geokodu.
Oto przykładowe zapytanie:
https://api.twitter.com/1.1/search/tweets.json?q=%20&geocode=37.781157%2C-122.398720%2C1mi
Ważne jest, aby pamiętać, że szerokość / długość geograficzna (dostarczana przez urządzenie z obsługą GPS) jest powiązana z użytkownikiem Twittera, a NIE z konkretnym tweetem / aktualizacją statusu. Dotyczy to również lokalizacji profilu zgłaszanej przez użytkownika.
Przydatne linki
👇
https://dev.twitter.com/rest/reference/get/search/tweets
http://www.cs.jhu.edu/~mdredze/publications/aaai13_geo.pdf
Dokument konferencyjny identyfikujący tematy związane ze zdrowiem na Twitterze: eksploracja …
Jak uzyskać geolokalizacje na Twitterze z publicznych tweetów | Małe firmy – Chron.com
Jak śledzić tweety według lokalizacji geograficznej – BMC Software | Blogi
Tutaj Państwo znający i korzystający z programu PYTHON mają przydatne linki:
👇
Wyodrębnianie informacji o lokalizacji geograficznej z Twittera (brittarude.github.io)
Python – Scrape tweets by tweet location and user location – Stack Overflow
Oczywiście nie można zapomnieć o programach i aplikacjach OSINT dotyczących analiz naszego bądz innego konta na Twitterze.
👇
10 Najlepszych darmowych narzędzi analitycznych dla Twittera – Wishpond Blog
Analiza aktywności na koncie na Twitterze – zaangażowanie, wyświetlenia
Ponieważ stale pojawiają się nowe programy więc tak jak w przypadku Twittera jak i Facebooka , Instagrama czy Linkedina będę robił aktualizacje do każdego z tych blogów a na koniec pierwszego bloga z tego cyklu polecam Państwu jeszcze jedną ,niezwykle ciekawą aplikację wykorzystującą zdjęcia do geolokalizacji .
To GEOSETTER 🙂
👇
GeoSetter do ściągnięcia za darmo – SoftDeluxe
GeoSetter to darmowe narzędzie dla systemu Windows (wymaga przeglądarki Internet Explorer 10 lub nowszej) do wyświetlania i zmiany danych geograficznych i innych metadanych (IPTC / XMP / Exif) plików graficznych (np. Zdjęć wykonanych aparatami cyfrowymi). Mapa GeoSetter nie działa już niestety w systemie Windows XP, krótkie wyjaśnienie .
aktualna wersja to 3.5.3, wydana 29 October 2019 (więcej informacji tutaj).
- Odczytuje i zapisuje formaty JPEG i TIFF oraz formaty RAW z aparatów DNG (Adobe), CRW, CR2 i THM (Canon), NEF i NRW (Nikon), MRW (Konica Minolta), PEF (Pentax), ORF (Olympus), ARW, SR2, SRF (Sony) i RAF (Fujifilm), RW2 i RAW (Panasonic), RWL (Leica)
- Używa ExifTool autorstwa Phila Harveya do zapisywania danych
- Pokazuje istniejące współrzędne geograficzne, wskazówki graficzne i ślady na osadzonej mapie Map Google (wymaga połączenia z Internetem)
- Ustawianie danych geograficznych za pomocą osadzonej mapy Google Maps (wymaga połączenia z internetem) lub przez bezpośrednie wprowadzenie znanych wartości współrzędnych i wysokości
- Automatyczne wypełnianie pól IPTC lokalizacji i wartości wysokości (wymaga połączenia z Internetem)
- Edytowalne dane IPTC (IPTC-NAA/XMP)
- Możliwość zmiany daty wykonania zdjęć
- Synchronizacja z plikami ścieżek (NMEA, GPX, PLT, Sony LOG, IGC i inne)
- Synchronizacja z już oznaczonymi geograficznie obrazami z obrazami znajomych (np. między obrazami RAW i odpowiadającymi im obrazami JPEG)
- Eksport do programu Google Earth
- Lokalizowalny interfejs użytkownika – angielski, niemiecki, francuski, włoski, szwedzki, czeski, hiszpański, duński, holenderski, rosyjski, japoński, chiński i norweski jest obecnie dostępny.
Dobry \”niemiecki\”:)) program do wykorzystania choćby przeciwko hejterom , naprawdę polecam.
Pamiętaj zwykła internautką czy internaucie że też możesz stać się dumną/dumnym, \”OSINTOWCEM\” powiększając swoją wiedzą naszą globalną społeczność.
Cieszę się że mogę Państwu pomóc.
Mirek Szczerba
You must be logged in to post a comment.